12.8 C
Athens

Ξανά στο χάρτη της παγκόσμιας ναυτιλίας ο Πειραιάς – Η ανάκαμψη του Σουέζ φέρνει νέες ευκαιρίες

Must read

Η σταθεροποίηση στη Διώρυγα του Σουέζ και οι νέες επενδύσεις φέρνουν τον Πειραιά ξανά στο επίκεντρο των παγκόσμιων θαλάσσιων ροών.

Καθώς οι διελεύσεις των πλοίων ανακάμπτουν σταδιακά από τη Διώρυγα του Σουέζ και τα πρώτα σημάδια σταθεροποίησης στην Ερυθρά Θάλασσα γίνονται ορατά, το λιμάνι του Πειραιά επανέρχεται δυναμικά ως κομβικό σημείο εισόδου και διαμετακόμισης φορτίων προς την ευρωπαϊκή ενδοχώρα.

Η ομαλοποίηση των θαλάσσιων ροών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης ενισχύει τη θέση του Πειραιά ως στρατηγικού ναυτιλιακού κόμβου της Ανατολικής Μεσογείου, την ώρα που η παγκόσμια ναυτιλία επιχειρεί να ανακτήσει τη σταθερότητά της. Παρά τα θετικά μηνύματα, ανησυχία προκαλεί η αναζωπύρωση της πειρατείας στα ανοιχτά της Σομαλίας, η οποία, αν και επηρεάζει περιορισμένα τις διελεύσεις μέσω του Σουέζ, δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας σε μια ευαίσθητη περίοδο για το παγκόσμιο εμπόριο.

Σήμα εμπιστοσύνης από τη Διώρυγα του Σουέζ

Σε πρόσφατη συνάντηση στην Ismailia, ο ναύαρχος Ossama Rabiee, πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), παρουσία εκπροσώπων 20 ναυτιλιακών εταιρειών, ανακοίνωσε ότι στο διάστημα Ιουλίου–Οκτωβρίου 2025 καταγράφηκαν 4.405 διελεύσεις πλοίων συνολικής χωρητικότητας 185 εκατ. τόνων, έναντι 4.332 πλοίων και 167,6 εκατ. τόνων το 2024.

Μόνο τον Οκτώβριο του 2025 επέστρεψαν 229 πλοία, το υψηλότερο επίπεδο από την αρχή της κρίσης. Η SCA χαιρετίζει ιδιαίτερα την πρωτοβουλία της CMA CGM να επαναφέρει δύο υπερμεγέθη containerships άνω των 170.000 τόνων, θεωρώντας την κίνηση αυτή σαφές μήνυμα εμπιστοσύνης.

Παράλληλα, η Ειρηνευτική Σύνοδος του Σαρμ Ελ Σέιχ συνέβαλε στην αποκλιμάκωση της έντασης, ανοίγοντας τον δρόμο για την επιστροφή των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών στη Διώρυγα.

Οι μεγάλες ναυτιλιακές ετοιμάζουν επιστροφή

Εκπρόσωποι κολοσσών όπως οι Maersk, COSCO, EVERGREEN, CMA CGM και Gulf Agency επιβεβαίωσαν την πρόθεσή τους να αυξήσουν τη δραστηριότητά τους μέσω του Σουέζ, επισημαίνοντας τη σημασία της ασφάλειας και της σταθερότητας στην Ερυθρά Θάλασσα.

Η Maersk ανακοίνωσε νέα επενδυτικά σχέδια στην Αίγυπτο, ενώ η COSCO Shipping Agency προβλέπει σημαντικές αλλαγές στις ισορροπίες της παγκόσμιας αγοράς μείωσης ναύλων και επαναφοράς των ροών.

Την ίδια στιγμή, η SCA εφαρμόζει εκπτώσεις στα τέλη διέλευσης, επεκτείνει τον στόλο ρυμουλκών και έχει ολοκληρώσει τη βαθυποίηση του δυτικού κλάδου του Port Said, μήκους 17 χλμ., ενισχύοντας την επιχειρησιακή της ευελιξία.

 Πειραιάς: Πρωταγωνιστής στα Ultra-Large Container Ships

Το λιμάνι του Πειραιά συνεχίζει να αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο σύγχρονα και ανταγωνιστικά λιμάνια της Μεσογείου, έτοιμο να υποδεχθεί τη νέα γενιά των Ultra-Large Container Ships (ULCS).

Με αιχμή τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της PCT, το λιμάνι διαθέτει βάθη έως 18 μέτρα και υπερσύγχρονες γερανογέφυρες Super-Post-Panamax, ικανές να εξυπηρετούν πλοία άνω των 24 σειρών. Παράλληλα, ο ΟΛΘ ετοιμάζεται να υπογράψει τη σύμβαση για την επέκταση του 6ου προβλήτα, έργο ύψους 200 εκατ. ευρώ, που θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση πλοίων έως 24.000 TEU.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, τα πλοία ULCS έχουν πλέον ξεπεράσει σε συνολική χωρητικότητα τα Neo-Sub-Panamax, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στον παγκόσμιο στόλο με περισσότερα από 8 εκατ. TEU σε λειτουργία. Η στροφή αυτή αντικατοπτρίζει την πορεία της ναυτιλίας προς οικονομίες κλίμακας, χαμηλότερο κόστος και υψηλότερη ενεργειακή αποδοτικότητα.

Συμπέρασμα

Η σταθεροποίηση στη Διώρυγα του Σουέζ και η αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά συνθέτουν ένα νέο τοπίο για τη ναυτιλία της Ανατολικής Μεσογείου.

Ο Πειραιάς δείχνει έτοιμος να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα εποχή των θαλάσσιων μεταφορών, εφόσον οι διεθνείς ισορροπίες διατηρήσουν την ομαλότητά τους.

- Advertisement -spot_img

More articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -spot_img

Latest article