- Χωρίς συζήτηση, χωρίς διαβούλευση, χωρίς καν να ρωτήσουν κανέναν στον Πειραιά.
- Με Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμόν 39, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 23 Ιουνίου 2026 (ΦΕΚ Α’ 101), η κυβέρνηση αφαιρεί από τον Πειραιά το Ναυτοδικείο — έναν θεσμό που λειτουργεί εδώ από το 1861 — και το μεταφέρει στην Αθήνα, μετονομάζοντάς το σε «Ναυτοδικείο Αθηνών».
- Η ισχύς του διατάγματος αρχίζει στις 31 Ιουλίου 2026.
Χωρίς συζήτηση, χωρίς διαβούλευση, χωρίς καν να ρωτήσουν κανέναν στον Πειραιά. Με Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμόν 39, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 23 Ιουνίου 2026 (ΦΕΚ Α’ 101), η κυβέρνηση αφαιρεί από τον Πειραιά το Ναυτοδικείο — έναν θεσμό που λειτουργεί εδώ από το 1861 — και το μεταφέρει στην Αθήνα, μετονομάζοντάς το σε «Ναυτοδικείο Αθηνών».
Η ισχύς του διατάγματος αρχίζει στις 31 Ιουλίου 2026. Υπογράφουν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος-Γεώργιος Δενδιάς.

165 χρόνια ιστορίας — σβησμένα με μια υπογραφή
Το Ναυτοδικείο ιδρύθηκε στον Πειραιά με νόμο της 5ης Αυγούστου 1861 («Περί Ναυτικής Δικαιοσύνης»). Για εκατόν εξήντα πέντε χρόνια λειτουργούσε στην πόλη που είναι η ναυτική καρδιά της Ελλάδας — εκεί που βρίσκονται τα πλοία, οι εφοπλιστές, τα πληρώματα, οι ναυτεργάτες, τα δικαστήρια της θάλασσας.
Τώρα, με ένα διάταγμα λίγων γραμμών, ο Πειραιάς χάνει έναν ακόμη θεσμό που του ανήκε ιστορικά, δικαιωματικά και λειτουργικά.
Το ερώτημα που δεν απαντήθηκε: Γιατί;
Το Προεδρικό Διάταγμα δεν φέρει καμία αιτιολογία για τη μεταφορά. Ποιο πρόβλημα έλυσε αυτή η κίνηση; Ποιος την πρότεινε και ποιος την έγκρινε χωρίς να ρωτήσει τον Δήμο Πειραιά, τους φορείς της πόλης, τους ναυτεργατικούς συνδικαλιστές, την τοπική κοινωνία;
Ο Πειραιάς παράγει το μεγαλύτερο μέρος της ναυτιλιακής δραστηριότητας της χώρας. Η ναυτική δικαιοσύνη ανήκε και πρέπει να ανήκει εδώ.





