Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της UNCTAD (Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη), που δημοσίευσε η σελίδα Commodity Trading Club, η χώρα μας διατηρεί την παγκόσμια πρωτιά στη ναυτιλία για το 2025, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως ναυτιλιακή υπερδύναμη.
Το Top 10 των μεγαλύτερων ναυτιλιακών δυνάμεων (2025)
-
Ελλάδα – 5.124 πλοία | 398 εκατ. DWT | 16,4% του παγκόσμιου στόλου
-
Κίνα – 10.440 πλοία | 347 εκατ. DWT | 14,4%
-
Ιαπωνία – 4.083 πλοία | 241 εκατ. DWT | 9,9%
-
Σιγκαπούρη – 2.922 πλοία | 153 εκατ. DWT | 6,3%
-
Χονγκ Κονγκ (Κίνα) – 2.081 πλοία | 139 εκατ. DWT | 5,8%
-
Νότια Κορέα – 1.700 πλοία | 98 εκατ. DWT | 4,1%
-
Γερμανία – 2.016 πλοία | 71 εκατ. DWT | 3,0%
-
Ταϊβάν – 1.063 πλοία | 64 εκατ. DWT | 2,6%
-
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (UAE) – 1.598 πλοία | 57 εκατ. DWT | 2,4%
-
Ηνωμένο Βασίλειο – 1.275 πλοία | 57 εκατ. DWT | 2,4%
Γιατί η Ελλάδα παραμένει πρώτη
Η Ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί το προβάδισμά της παρά το γεγονός ότι η Κίνα διαθέτει υπερδιπλάσιο αριθμό πλοίων. Το μυστικό βρίσκεται στην πραγματική μεταφορική ικανότητα (DWT): τα ελληνικά πλοία είναι μεγαλύτερα, σύγχρονα και υψηλής αξίας, προσφέροντας πολλαπλάσια μεταφορική ισχύ.
Η UNCTAD αποδίδει την επιτυχία της Ελλάδας:
-
στη στρατηγική διαφοροποίηση του στόλου (δεξαμενόπλοια, LNG, bulk carriers, containerships),
-
στην ικανότητα διαχείρισης σε κυκλικές αγορές,
-
και στη διεθνή παρουσία σε Πειραιά, Λονδίνο και Σιγκαπούρη.
Η κυριαρχία της Ασίας και η ελληνική υπεροχή
Η Ασία ελέγχει πλέον πάνω από το 50% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ενισχύοντας τον ρόλο της στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες και τις ροές ενέργειας. Παρ’ όλα αυτά, η Ελλάδα παραμένει στην κορυφή ως ποιοτική ναυτιλιακή δύναμη — όχι μόνο για το μέγεθος, αλλά για τη διαχρονική της επιρροή στο παγκόσμιο εμπόριο.
Η ναυτιλία δεν είναι απλώς μεταφορά. Είναι στρατηγική ισχύς.
Και η Ελλάδα, με την τεράστια ναυτική της παράδοση, εξακολουθεί να καθορίζει την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου.




